Tilaus- ja toimitusehdot

HAVINAN 2685739-5 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokaupan yhteystiedot
Sähköposti: info@havinan.fi
Puhelin: 040 834 2282 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Tinnilänkatu 5 B, 15230 Lahti

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan Havinan verkkokaupassa lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse.

Tilausvahvistuksesta ilmenevät

  • tilatut tuotteet
  • hinta
  • arvonlisävero
  • toimituskulut
  • tilausnumero

Maksaminen

Visma Pay maksutavat

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Toimitus

Tilaukset toimitetaan postitse, ellei asiakas ole valinnut verkkokaupan kassatoiminnossa: ’Nouto Sataman Käsityökauppa Ulpukasta’. Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Mikäli paketti on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa info@havinan.fi tai puh. 040 834 2282. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa Postille. Havinan ei vastaa postin aiheuttamista tuotevaurioista tai Postin hukkaamista tuotteista.

Mikäli pakettia ei noudeta, tai paketti palautuu Havinasta riippumattomista syistä, tästä aiheutuneet kulut veloitetaan asiakkaalta. Mahdollisen uudelleen lähettämisen kustannukset veloitetaan asiakkaalta. Myös asiakkaan puolelta virheellisen tiedon antamisesta aiheutuvat kulut veloitetaan asiakkaalta (esim. väärä osoite/puh.nro/osoitteenmuutos, jota ei ole ilmoitettu).

Nouto Sataman Käsityökauppa Ulpukasta

Tilauksen voi noutaa ilman toimituskuluja. Valitse tällöin verkkokaupan kassatoiminnossa kohta: ’Nouto’ osoitteesta Sataman Käsityökauppa Ulpukka, Satamakatu 9, 15140 Lahti, puh. 044 987 5702. Kauppa on avoinna kesäisin päivittäin klo 10-19 ja talvisin klo 10-18 (poikkeusajat esim. juhlapyhät, tarkista FB: Sataman Käsityökauppa Ulpukka). Tilaus on noudettavissa, kun asiakas saa siitä ilmoituksen.

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla pakattuna kuljetuspakkaukseensa tai muulla vastaavalla tavalla pakattuna ja myyntikuntoisia.

Asiakaspalautus on maksuton, mikäli kyseessä on viallinen tuote. Muussa tapauksessa asiakas maksaa palautuksesta aiheutuneet logistiikkakulut, jotka vaihtelevat tuotteen koon ja painon mukaan.

Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä Havinaan: info@havinan.fi ja kysy palautusohjeita. Liitä palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.

Huomaa, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Jos et aio noutaa pakettia, teethän tilauksesta peruutusilmoituksen mahdollisimman pian: info@havinan.fi. Peruutuksessa on ilmoitettava aina tilausnumero, joka on tilausvahvistuksessa. Noutamatta jätetystä paketista peritään toteutuneet postitus- ja käsittelykulut.

Virhevastuu ja reklamaatiot

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä info@havinan.fi. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Havinan ei vastaa postin aiheuttamista tuotevaurioista tai postin hukkaamista tuotteista.

Mahdollisten kysymysten tai muun epätietoisuuden ilmaantuessa,
älä epäröi ottaa yhteyttä info@havinan.fi tai 040 834 2282 / Päivi.